Risau Ibu Frontliner Tak Berbvka, Runner Rela Hantar Makanan Di Tingkat 12

Dua hari lalu, seorang runner telah berkongsi pengalamannya menghantar makanan berbuka puasa di sebuah rumah flat. Difahamkan caj penghantaran yang dikenakan telah mengvndang rasa terkilan buat pelanggan tersebut. Namun kata-kata pelanggan itu membuatkan dirinya terpanggil untuk mengatahui perkara yang sebenar.

Tak larat nak turun cari juadah buka puasa

Setibanya di tingkat 12, Norehan Rahmat terlihat susuk tubuh seorang wanita tua di depan pintu. Rupa-rupanya pelanggan tersebut telah membuat pesanan bagi pihak ibunya yang tinggal keseorang di rumah. Difahamkan warga emas itu tidak larat untuk turun ke bawah membeli juadah berbuka puasa.

Setelah disoal s1asat barulah dia mengetahui bahawa anak-anak wanita itu berada di overseas. Manakala anak yang membuat pesanan pula merupakan seorang frontliner dan menetap di Batu Pahat, Johor. Setelah mengetahui perkara sebenar, Norehan kemudian secara sukarela membantu menghantarkan juadah berbuka kepada mak cik terbabit.

Menurut Norehan, dia faham sekiranya pelanggan tersebut tertekan bila mengetahui runner tidak dapat menghantar pesanan. Mungkin kerana risau memikirkan keadaan ibunya yang kurang sihat tinggal seorang di rumah tanpa juadah berbuka puasa. Beberapa hari kemudian, dia telah menerima satu mesej daripada anak Mak Cik Raja mengucapkan terima kasih di atas bantuan yang diberikan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber:Kisah Dunia

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Risau Ibu Frontliner Tak Berbvka, Runner Rela Hantar Makanan Di Tingkat 12"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*