Ramai Tanya Maksud Nama Anak Yang Unik, Ini Penjelasan Nadzmi Adhwa

Memilih Arwa Malaikha Urwa sebagai nama puteri sulung, pelakon, Nadzmi Adhwa akhirnya terpanggil untuk menerangkan maksud di sebalik pemillihan nama indah tersebut.

Menurut Nadzmi, nama tersebut diambil bersempena dengan tokoh pemimpin wanita Islam yang mempunyai latar belakang dan sejarah yang hebat.

“Arwa binti Kuraiz: Ibu kepada Khalifah Uthman bin Affan.

“Serikandi Islam yang terkenal dengan sifat dermawan, murah hati dan menghormati orang lain.

“Malaikha Urwa: Wanita Islam yang hebat, dakwah melalui cara dakwahnya yang tersendiri dan wanita pertama yang pernah memerintah Yaman selama 50 tahun pada abad ke 11,” kongsinya.

Penjelasan tersebut dikongsikan oleh suami kepada pelakon, Ardell Aryana itu menerusi ruangan komen di akaun Instagram miliknya.

Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen memuji pemilihan nama indah tersebut selain turut menitipkan doa semoga anaknya itu dapat mencontohi keperibadian tokoh-tokoh Islam tersebut.

Untuk rekod, Arwa Malaikha Urwa telah selamat dilahirkan pada tanggal 5 Jun 2020 di Andorra Women & Children Hospital.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber: Instagram Nadzmi Adhwa

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Ramai Tanya Maksud Nama Anak Yang Unik, Ini Penjelasan Nadzmi Adhwa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*