Dicer4i Suami Dan Dih4lau Dari Rumah, Ibu Bersama 6 Anak ‘Tinggal’ Dalam Kereta Terima Bantuan

Kesilapan besar dalam hidup seorang wanita adalah apabila tersilap memilih pasangan hidup, akib4tnya sang isteri yang perlu menanggvng derita.

Seperti kisah yang tular baru-baru ini, menerusi Facebook aktivis Uncle Kentang, yang telah berjumpa dengan seorang wanita bersama enam orang anak yang terpaksa tidur di dalam kereta selepas dia kehilangan tempat tinggal.

Ditinggal suami, rumah pun tiada

Menerusi perkongsian di Facebook, Lembaga Zakat Selangor, difahamkan, ibu muda berusia 30 tahun telah diceraikan oleh suaminya, kerana tiada wang untuk membayar sewa yang tertunggak, wanita itu dan anak-anaknya diusir pula oleh tuan rumah.

Suami dah tak pulang lebih 4 bulan

Difahamkan, ibu enam anak itu sedang dalam proses pencer4ian kerana kes ditangguhkan susulan PKP. Suami tidak pulang ke rumah lebih 4 bulan sejak penghujung bulan Februari 2020.

Ujian yang ditempuh ibu muda ini bukan sahaja hilang suami dan tempat berteduh, malah dia mengalami masalah kewangan selepas majikan terpaksa memberhentikannya berikutan daripada PKP.

Disyaki kanker p4yu d4ra

Dugaan datang bertimpa-timpa, wanita berusia 30 tahun itu juga disyaki menghidapi k4nser payv d4ra tetapi belum menerima rawatan susulan lagi.

Dua orang anak pula sakit

Pada masa yang sama, anak yang berumur 2 tahun mempunyai masalah jantvng berlvbang dan masih menerima rawatan susulan di Hospital Serdang 2 kali setahun.

Manakala anak yang berumur 5 bulan, menghidapi ketumbvhan di leher namun belum dapat dikenalpasti. Rawatan susulan di Hospital Selayang.

Difahamkan, tujuh beranak kini ditempatkan di sebuah hotel di Bukit Beruntung yang dibiayai oleh NGO Darul Jariyah. Zakat Selangor menyalurkan sumbangan kecemasan RM500 bagi menampung keperluan pemohon dan anak-anak sementara menunggu bantuan susulan dalam masa terdekat.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber : Lembaga Zakat Selangor

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Dicer4i Suami Dan Dih4lau Dari Rumah, Ibu Bersama 6 Anak ‘Tinggal’ Dalam Kereta Terima Bantuan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*