Ambil Berat Pasal Ibadah, Pemuda India Gigih Betulkan Kiblat Untuk Rakan Muslim

Dalam hubungan persahabatan, beruntung sekiranya terdapat seorang rakan yang mengambil berat dan menegur kesilapan kita tanpa mengambil kira perihal agama atau bangsa.

Seorang pemuda, Amer Abdul Ghani yang telah bersedia untuk menunaikan kewajipan solat disifatkan bertuah kerana mempunyai rakan berbangsa India yang prihatin.

Menerusi laman Twitter, pemuda yang bekerja di syarikat penerbangan itu memuat naik video pendek memaparkan rakannya Leonard Lourdes sedang memperbetulkan arah kiblat.

Dengan berpandukan aplikasi kompas dalam telefon bimbit yang diletakkan atas sejadah, Leonard kelihatan bersungguh-sungguh mencari arah kiblat yang lebih tepat sebelum rakannya mengerjakan solat.

“Tengok bagaimana rakan saya berbangsa India memperbetulkan kiblat saya dengan tepat,” tulis Amer berserta tanda pagar ‘sahabat sampai syurga’.

Posting berkenaan meraih hampir 16,000 tanda suka serta diulang kicau sebanyak 11,000 kali selain pelbagai reaksi warga Twitter yang memberikan komen positif.

Walaupun dia bod0hkan kau, tapi dia ambil berat pasal ibadah kita

Kau memang ada sahabat terbaik brader!

Comel… Persahabatan tanpa sifat rasis!

Terharu ada kawan macam ni

Indahnya momen ni…

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber : Twitter

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Ambil Berat Pasal Ibadah, Pemuda India Gigih Betulkan Kiblat Untuk Rakan Muslim"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*