Hilang Kasih Sayang Bapa, 5 Anak Yatim Berteduh Di Rumah Datuk Saudara

Sedang kanak-kanak lain membesar dengan penuh kasih sayang, lima adik-beradik ini hilang tempat bermanja selepas bapa mereka meninggal dunia beberapa bulan lalu.

Kisah mereka dikongsi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bayu, Abd Nasir Idris di laman Facebook yang memuat naik posting ketika melawat keluarga tersebut.

Si ibu, Nurul Hafiza Ahmad dan kelima-lima anak yang berusia antara 40 hari – tujuh tahun itu terpaksa menumpang kasih dan berteduh di rumah datuk saudara mereka di Baling, Kedah.

Bongsu ditinggalkan bapa masa kandvngan ibu 7 bulan

Menurut Nasir, ibu tunggal itu tidak berkerja (mungkin masih dalam proses berpantang) namun menerima bantuan bulanan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Posting tersebut menerima komen netizen yang rata-rata bersimpati dengan nasib lima beradik itu selain mendoakan agar dipermudahkan urusan bersama ibu mereka.

Mak ayah kakak suami semua dijemput ilahi

Moga dipermudahkan urusan

Moga anak2 ini jadi soleh & solehah

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber : Nasir Idris

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Hilang Kasih Sayang Bapa, 5 Anak Yatim Berteduh Di Rumah Datuk Saudara"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*