Mula2 Bikin Sayu, Tapi Akhirnya Gelagat Kucing ‘Oyen’ Pula Jadi Perhatian

Kucing merupakan haiwan yang sememangnya disayangi dan digemari ramai malah kucing sering menjadi peneman hidup pemiliknya tatkala kesunyian. Kehadiran haiwan comel ini sedikit sebanyak dapat memberikan kecerian dalam hidup dan tidak mustahillah, gelagat kucing sering menjadi perhatian di internet.

Walau bagaimanapun, ternyata kucing ‘Oyen’ yang paling terkenal sejak kebelakangan ini apabila haiwan ini sangat bijak dan nak4l sehingga sering menjadi bahan jenaka pemilik mereka.

Tidak disangka-sangka Oyen merupakan antara kucing yang dipilih sebagai kucing nakal dan kecomelannya itu membuatkan orang ramai ger4m. Di internet, pelbagai kisah kucing Oyen tular dengan pelbagai ragam mereka yang bukan sahaja mencuit hati malah membuatkan warganet tidak tahan melihatnya.

Sebut saja Si Oyen, pasti semua tahu bahawa kucing-kucing itu mempunyai personaliti yang tidak pernah gagal menghiburkan hati peminat kucing. Seperti satu video ini yang bertukar lucu apabila seorang individu meninggalkan komen mengenai perangai kucing Si Oyen.

Menerusi video dikongsikan di Instagram Sinar_my, gelagat kucing-kucing luar yang ternyata sangat sweet dengan pemilik mereka sekali gus membuatkan orang ramai turut sayu kerana haiwan peliharaan ini sememangnya sangat penyayang.

Namun begitu, warganet membuat perbandingan pula dengan kucing-kucing Malaysia yang kebanyakkan agak ‘nakal’.


Ada netizen yang merasakan kucing mereka berbeza dengan gelagat kucing manja dalam video berkenaan dan turut meninggalkan pelbagai maklum balas diruangan komen seperti berikut:

“Oyen kat luar negara baik ah…”

“Kucing Matsaleh memang macam ni kot… kucing Malaysia kenapa lain”

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber: HCL

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Mula2 Bikin Sayu, Tapi Akhirnya Gelagat Kucing ‘Oyen’ Pula Jadi Perhatian"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*