Uniform Sekolah Tak Muat Lepas Cuti PKP, Adik Ini Dibebel Mak Sebab Makan Banyak

Selepas hampir tiga bulan bercuti kerana PKP, semua sekolah di seluruh negara yang berdaftar dengan Kementerian Pendidikan (KPM) akan mula dibuka secara berperingkat bermula 15 Julai.

Tapi nampaknya, mungkin ada ibu bapa yang perlu membeli uniform untuk anak masing-masing, bukan apa cuti tiga bulan antara aktiviti yang paling seronok adalah makan!

Cuti 3 bulan, anak dah tak muat baju sekolah

Macam kisah sorang kanak-kanak lelaki ini, tular videonya di Facebook memaparkan si ibu meminta anaknya mencuba semula pakaian seragam sekolah, tetapi rupa-rupanya dah tak muat.

Nampaknya gayanya berat badan adik ini naik sejak PKP, sampai seluar sekolah pun sudah tak boleh lagi nak dicangkuk sebab dah terlalu ketat.

Dalam video tu dapatlah dengar si mak membebel dengan adik ini, rupa-rupanya memang kuat makan sepanjang cuti PKP tiga bulan lalu.

Anak kami pun sama jugak

Tengok gelagat adik ini, rata-rata netizen pun turut berkongsi pengalaman yang sama. Rupa-rupanya anak mereka pun naik berat badan sejak PKP.

Cepat betul dorang membesar

Salahkan mak masak sedap2

Tak pasal-pasal kena beli baju sekolah baru. Ini mesti mak masak sedap sangat sebab tu adik ni makan sungguh-sungguh.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber: Sinar

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Uniform Sekolah Tak Muat Lepas Cuti PKP, Adik Ini Dibebel Mak Sebab Makan Banyak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*