Pasangan Kembar Siam Tertua Meningg4l Dunia Di Usia 68 Tahun

Hari ini dukacita dimaklumkan pasangan adik-beradik, Ronnie dan Donnie Galyon yang merupakan pemegang rekod kembar siam yang tertua di dunia disahkan meningg4l dunia di usia 68 tahun.

Kembar Amerika dari Beavercreek, Ohio meninggal dunia pada 4 Julai lalu, selepas tahap kesihatan mereka mula meros0t sejak 10 tahun lalu.

Tubuh Ronnie dan Donnie bersambung di bahagian perut sejak kelahiran mereka pada 25 Oktober 1951. Doktor merasakan memisahkan mereka akan mendatangkan risik0 tinggi.

Pasangan kembar siam tertua meningg4l dunia

Pasangan itu yang lahir di Beavercreek, Ohio, pada 25 Oktober 1951 itu diisytiharkan sebagai kembar siam tertua pada 2014. Ia selepas kematian kembar siam dari China, Chang dan Eng Bunker, yang meninggal pada usia 63 tahun.

Mereka secara rasmi memecahkan gelaran Rekod Dunia Guinness untuk kembar siam tertua yang hidup (lelaki) dan kembar siam tertua yang pernah ada (lelaki) Pada tahun 2014, setelah berusia 63 tahun.

Raih rekod dunia

Walaupun banyak yang menganggap mereka sebagai pasangan, mereka sebenarnya sangat berbeza sifatnya, yang satu mudah berjalan, yang lain bersifat temperamental, bahkan berkongsi perbezaan pendapat dari segi politik.

Ronnie sebenarnya tingginya 5 kaki 8 inci, sementara Donnie berukuran 5 kaki 5 inci.

Pasangan kembar ini dahulunya aktif melakukan persembahan di karnival dan sarkas, sebagai punca pendapatan sebelum bersara pada tahun 1991.

Pasangan kembar itu sebelum disahkan meninggal dunia telah menunjukkan tanda-tanda awal komplikasi. Seumur hidup mereka, Ronnie dan Donnie telah banyak mencapai rekod luar biasa, termasuk mengatasi kembar Itali Giacomo dan Giovanni.

Kini legasi Ronnie dan Donnie akan kekal di buku-buku rakaman, di mana judul rakaman mereka akan diraikan untuk generasi yang akan datang.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber : Guinnessworldrecords

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Pasangan Kembar Siam Tertua Meningg4l Dunia Di Usia 68 Tahun"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*