Wanita Melayu Ini Buat Ramai Kagum, Fasih Jadi Pembaca Berita Bahasa Mandarin

Individu yang fasih dengan pelbagai jenis bahasa sudah tentunya bakal membuatkan orang sekeliling kagum dengannya. Skil yang dimiliki tidak mudah untuk dimiliki melainkan sudah mempelajarinya dari peringkat awal lagi.

Lebih beruntung, negara Malaysia didiami oleh pelbagai kaum yang setiap satunya mempunyai bahasa ibundanya sendiri. Bahkan, kebanyakan rakyat Malaysia sekurang-kurangnya akan fasih dua bahasa iaitu Bahasa Melayu dan juga Bahasa Inggeris.

Gadis melayu baca berita bahasa mandarin!

Di Twitter, potongan klip seorang gadis ya pembaca berita di RTM TV2 telah berjaya  meraih perhatian pengguna laman. Gadis berkenaan berjaya membuatkan orang ramai kagum dengannya kerana fasih menyampaikan berita dalam bahasa mandarin.

Kudos Rasyidah Abu Johan!

TV2 memang majmuk dari dulu sampai sekarang!

Di ruangan komen, ramai yang dilihat kagum dengan skil gadis berkenaan bertutur dalam bahasa mandarin dan sekali gus meninggalkan kata-kata pujian.

Bacaannya pun sedap!

“Patutnya kena ada terjemahan global…”

Malaysia adalah salah satu bukti dan contoh yang kita semua mampu hidup aman damai dan majmuk dengan kepelbagaian kaum yang hidup dalam satu negara.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber: Twitter.

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Wanita Melayu Ini Buat Ramai Kagum, Fasih Jadi Pembaca Berita Bahasa Mandarin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*