Semangat Nak Ke Sekolah, Adik Ini Tetap Tersenyum Walaupun Uniform Habis Kena Lumpur

Sering kita dengar kisah dan cabaran para pelajar di kawasan pendalaman, masalah utama yang selalu dihadapi adalah pengangkutan dan jalan yang penuh berliku untuk bergerak ke sesuatu tempat.

Macam kisah adik kecil ini dan ayahnya, yang baru-baru ini tular di media sosial memaparkan foto dirinya masih lagi tersenyum walaupun habis kotor baju seragamnya kena lumpur dalam perjalanan ke sekolah.

Berlumpur baju sekolah

Dalam gambar pertama, kanak-kanak perempuan sempat tersenyum meleret dengan pakaian seragamnya yang masih bersih dan kemas bersedia untuk ke sekolah.

Tetap senyum semangat nak pergi sekolah

Namun, dalam gambar kedua dilihat kanak-kanak itu yang menaiki motorsikal bersama bapanya, habis berlumpur tetapi dia tetap tersenyum girang mahu pergi ke sekolah.

Gigih ayah hantar anak ke sekolah

Melihat kecekalan si bapa bersusah payah mengharungi liku-liku menghantar anaknya ke sekolah agar mendapat pendidikan, dan si anak yang tetap ceria walaupun habis kotor seragamnya membuatkan rata-rata netizen berasa terharu.

Semoga berjaya dik

Tetap semangat adik ni nak pergi sekolah

Seronok dan terharu juga tengok adik comel ini semangat nak pergi sekolah. Semoga dengan segala cabaran yang ditempuhu sekarang, mampu menjadi hikmah untuk adik ini bergelar insan berjaya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber : Facebook

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Semangat Nak Ke Sekolah, Adik Ini Tetap Tersenyum Walaupun Uniform Habis Kena Lumpur"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*