Ibu Bapa Dari Ner4ka Der4 Anak Sampai Meningg4l, DiPenj4ra 27 Tahun,

Pasangan suami isteri dari Singapura dalam perbicaraan tudvhan membvnuh anak kandvng mereka berusia 5 tahun sehingga mat1, telah dijatvhkan hukvman penj4ra 27 tahun.

Menerusi CNA, bapa m4ngsa, Ridzuan Mega Abdul Rahman dikenakan hukvman penj4ra 27 tahun dengan 24 seb4tan, manakala si ibu juga turut dipenj4rakan selama 27 tahun ditambah 12 bulan sebagai ganti hukvman seb4t, sebab di Singapura wanita tidak diseb4t.

Ridzuan Mega Abdul Rahman, 28, diperintah menjalani hukuman penj4ra selama 27 tahun dengan 24 sebatan.

Isteri Ridzuan, Azlin Arujunah, 28, juga menerima hukvman penj4ra bagi tempoh yang sama tetapi dikenakan hukvman penj4ra tambahan selama setahun sebagai pengganti hukvman seb4t.

Pasangan itu meny1mbah anak mereka dengan air p4nas sebanyak empat kali antara 15 dan 22 Oktober 2016 di sebuah rumah flat didiami mereka dekat Toa Payoh, Singapura.

Mangsa dibawa ke hospital selepas tidak sedarkan diri semasa kejadian kali keempat.

Kanak-kanak itu meningg4l dun1a akibat keceder4an par4h yang dialaminya selepas melecvr 75 peratus di badannya pada 23 Oktober 2016.

Pasangan tersebut turut melakukan beberapa pender4an lain terhadap m4ngsa termasuk mengvrungnya di dalam sangk4r ha1wan.

Mangsa turut dipvkul dengan penyapu manakala tapak tangannya juga melecvr selepas ditek4p dengan sudu p4nas.

M4ngsa juga pernah dicucvh ap1 rokok di bahagian lengan dan dipvkul menggunakan penyangkut baju kerana mangsa tidak mengaku telah ‘mencvri’ susu tepung.

Pasangan tersebut yang tidak bekerja did4kwa melakukan pembunvhan itu dengan niat untuk mendatangkan keceder4an terhadap anak mereka.

Pada akhir bulan Ogos sehingga awal September, Ridzuan Mega telah menek4pkan sudu logam yang p4nas ke tapak tangan kerana m4ngsa telah ‘mencvri’ susu tepung untuk dimakan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber : Mothership.sg

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Ibu Bapa Dari Ner4ka Der4 Anak Sampai Meningg4l, DiPenj4ra 27 Tahun,"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*