[VIDEO] ‘Saya Bukan PATI..’ – Dihalang Solat Jumaat, Mat Dan Jawab Kec4man Netizen

Baru-baru ini Mat Dan luah rasa kec3wa apabila dihalang untuk solat Jumaat kerana hanya dia bukan warganegara. Malah, dia turut dilihat sebak apabila tidak dibenarkan masuk masjid walaupun sudah sampai awal.

Terbaru, dia memohon maaf kepada Abang Rela dan menjawab segala kecaman yang dilemparkan ke atas dirinya. Menurutnya, dia tidak bermaksud untuk tidak hormat negara Malaysia namun hanya persoalkan mengenai tak dapat solat Jumaat.

Bukan tak hormat Malaysia

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mat Dan (@mat_dan1) on

Saya faham abang Rela jalankan tugas dia. Saya cuma soal mengenai perkara itu. Shopping Mall saya boleh masuk, semua tempat boleh. Kenapa masjid tak boleh masuk?

Saya bukan orang PATI, saya bukan di depoh Imigrisen yang dit4han. Penularan kes tinggi dengan bukan warganegara saya tak pasti. Siapa yang cakap saya tak hormat Malaysia. Anda silap. Benda itu menyak1tkan hat1 saya.

Tak tahan dikrit1k segelintir netizen, Mat Dan beri penjelasan mengenai perkara ini yang mend4kwa dia tidak menghormati Malaysia. Perkara itu menyebabkan pengacara itu terasa itu kerana itu bukan apa yang cuba disampaikan.

Walau bagaimanapun, Mat Dan turut memohon maaf kepada abang Rela jika video itu buat dia tersinggung. Tambahnya lagi, video tersebut tidak ditujukan secara langsung kepada abang Rela

Saya mohon maaf pada Abang Rela cuma saya minta untuk melihat kembali SOP yang ditulis. Saya tahu ramai warganegara tak dapat solat cuma dalam Islam tak kira IC warna apa. Saya cuma nak solat Jumaat je, jah4t sangat ke?

Mengakhiri penjelasan tersebut, dia turut berterima kasih kepada semua barisan hadapan yang berjaya memerangi Covid-19 di Malaysia.

Respon netizen

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber : Mat Dan

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "[VIDEO] ‘Saya Bukan PATI..’ – Dihalang Solat Jumaat, Mat Dan Jawab Kec4man Netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*