Mak Banting Tulang Cari Rezeki, Si Kecil Mampu Nyenyak Di Bawah Meja Niaga

Tiada siapa yang mengimpikan untuk hidup dalam serba kekurangan, sehinggakan terpaksa meraih simpati ramai demi sesuap nasi. Lebih menyedihkan, anak-anak kecil juga terpaksa hidup dan berhadapan dengan keadaan sedemikin.

Di Twitter, pernyataan seorang lelaki telah membuka mata kebanyakan pengguna lain di laman tersebut perihal realiti yang berlaku dalam kehidupan bermasyarakat. Siapa sangka disebalik perniagaan dan jual beli yang dijalankan seseorang, pasti terselit kisah pahit yang tersendiri.

Perkongsiannya itu menjelaskan, terdapat sepasangan suami isteri yang gigih mencari rezeki dengan menggunakan food truck, dilihat terpaksa membawa anak kecil untuk dipantau bersama.

Gambar sekadar hiasan

Bahkan, penyataan tersebut turut diperakui oleh salah seorang pengguna laman tersebut dan perkara ini berlaku dihadapan matanya sendiri. Sekeping gambar juga turut dikongsikan sebagai tatapan dan realiti yang terpaksa dihadapi oleh sesetangah insan yang terpaksa berusaha untuk

Oleh itu, masyarakat disarankan untuk sentiasa menghulurkan bantuan agar dapat meringan beban yang ditanggung. Tetapi ingat, pertolongan tidak hanya datang dari bentuk wang ringgit!

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber: Twitter.

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Mak Banting Tulang Cari Rezeki, Si Kecil Mampu Nyenyak Di Bawah Meja Niaga"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*