Canggih! Kerajaan Arab Saudi ‘Sarungkan’ Gelang Covid-19 Buat Jemaah2 Haji

Sebelum ini, Berita Harian melaporkan bahawa kerajaan Arab Saudi mengehadkan jumlah jemaah haji kepada 1,000 orang saja bermula 29 Julai ini, dengan melaksanakan SOP ketat bagi mengelak penularan wabak COVID-19.

Bahkan, ibadah haji yang sebelum ini biasanya dihadiri lebih 2.5 juta umat Islam dari seluruh dunia, dilaksanakan dalam suasana protokol kebersihan yang ketat dengan akses terhad kepada jemaah haji di bawah 65 tahun dan tanpa penyakit kronik.

Datang ke rumah setiap jemaah haji!

Menurut perkongsian salah seorang pengguna laman Facebook, kesungguhan kerajaan Arab Saudi menjaga dan mengawal penularan wabak pandemik itu sangat mengagumkan!

Disarung gelang khas dan canggih, serta boleh disambungkan terus ke telefon pintar.

Sudah tentunya, diruangan komen ramai yang mendoakan agar ibadah pada tahun ini dapat diberjalan dengan lancar dan para jemaah dilindungi oleh-Nya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber: Twitter. 

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Canggih! Kerajaan Arab Saudi ‘Sarungkan’ Gelang Covid-19 Buat Jemaah2 Haji"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*