Sajat Dedah Hati Bersih Rahsia Kejayaan Dalam Perniagaan

Meskipun pelbagai kec4man dilemp4rkan terhadapnya, namun menerusi perkongsian di Instagram usahawan kosmetik Nur Sajat dilihat tenang menjalani kehidupannya Malah, produk dan perniagaannya ranc4k berjalan seperti biasa.

Menerusi entri terbaru, Sajat mended4hkan kejayaannya dalam bidang perniagaan adalah berpunca daripada hati yang bersih serta saling menghormati sesama insan. Sajat berkata, segala krit1kan yang dilemp4rkan secara tidak langsung memberi kekuatan untuk terus memajukan diri.

 

View this post on Instagram

 

Ramai yang memgutuk,ramai yang hina,tetapi saya berdiam tak layan apa mereka lemparkan kata kata kesat pada saya..saya tak pernah terfikir nak mengeluarkan kata kesat pada sesiapa pun…sebab saya tak ada masa untuk mengumpat pasal hal orang lain.. Dunia saya adalah..kerjaya,family,mak ayah,my bff ,my habibi @jadooss ,hal kecantikan,kebajikan,tiktok,IG,FB dan perniagaan saya sahaja… . . Saya tak pernah nak pandang serong pada orang lain atau cemburu pada kerjayaan orang lain..malah saya menjadikan inspirasi melihat seseorang itu berjaya dalam hidup dengan hasil usaha titik peluh individu itu.. . . Kenapa perlu kutuk,caci,sakit hati,mengata sana sini?? Patut nya jadikan inspirasi untuk diri masing2!! Bukan hina sampai buat orang sakit hati…rahsia kerjayaan seseorang itu,hati kena bersih..jgn pandang orang itu melalui luaran sahaja…kita tak tahu dia macam mana..saya bukan kata pada diri saya..tapi saya berkata secara general… . . Kan lebih baik kita ambil yang positive pada seseorang itu..kenapa kita nak menghukum orang sampai awak rasa awak hendak membuat kerja tuhan?? . . Jika anda masih terus suka menghina hina orang,mengata orang atau suka provokasi pada Individu..percaya,awak tak kan maju kehadapan jika masih berterusan begini.. . . Rahsia kejayaan saya…padang setiap benda dari sudut positive..jaga mulut untuk berkata kata..sebab mulut yang berkata itu,adalah menilaikan diri seseorang itu..☺️☺️☺️☺️☺️

A post shared by Nur Sajat (@nursajat23) on


“Ramai yang mengvtuk, ramai yang h1na, tetapi saya berdiam tidak layan apa mereka lemp4rkan kata-kata kes4t pada saya.

“Saya tidak pernah terfikir hendak mengeluarkan kata kes4t pada sesiapa pun. Sebab saya tidak ada masa untuk mengvmpat pasal hal orang lain.

“Saya tidak pernah hendak pandang ser0ng pada orang lain atau cembvru pada kejayaan orang lain,” tulisnya.

Sajat turut mempersoalkan mengapa perlu mengvtuk dan mencac1 dirinya, bukankah setiap kejayaan yang dikongsikan patut dijadikan inspirasi untuk memajukan diri masing-masing. Kata Sajat lagi, siapa kita untuk menghvkum seseorang dan membuat kerja Tuhan.

“Kenapa perlu kvtuk, c4ci, sak1t hati,mengata sana sini?? Patutnya jadikan inspirasi untuk diri masing-masing.

“Bukan h1na sampai buat orang sak1t hati, rahsia kerjayaan seseorang itu, hati kena bersih. Jangan pandang orang itu melalui luaran sahaja kita tak tahu dia macam mana. Saya bukan kata pada diri saya tapi saya berkata secara umum.

“Bukan lebih baik kita ambil yang positif pada seseorang itu. Kenapa kita nak menghvkum orang sampai awak rasa awak hendak membuat kerja tuhan?,” tulisnya lagi.

Dalam pada itu, Sajat berkata kepada mereka yang suka mengh1na orang lain tidak akan maju ke hadapan jika sikap berterusan sebegitu. Katanya lagi, rahsia kejayaannya adalah dia sentiasa memandang setiap sudut secara positif.

“Jika anda masih terus suka mengh1na h1na orang,mengata orang atau suka prov0kasi pada Individu..percaya, awak tak kan maju kehadapan jika masih berterusan begini..

“Rahsia kejayaan saya…padang setiap benda dari sudut positive..jaga mulut untuk berkata kata..sebab mulut yang berkata itu,adalah menilaikan diri seseorang itu,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber: Projekmm

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Sajat Dedah Hati Bersih Rahsia Kejayaan Dalam Perniagaan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*