Tuah Insan2 Terpilih, Ibadah Haji Berskala Kecil Dilaksanakan Dengan Selesa

Menurut laporan Harian Metro, tahun lalu seramai 2.5 juta jemaah dari seluruh dunia melaksanakan ibadah haji di Tanah Suci itu. Namun, pada kali ini adalaj tahun pertama untuk melaksanakan ibadah haji dengan jumlah jemaah yang berskala kecil.

pengarah keselamatan awam Arab Saudi, Khalid bin Qarar Al-Harbi menjelaskan bahawa, bilangan jemaah dihadkan adalah bertujuan untuk mengurangkan risik0 penularan pandemik COVID-19. Bahkan, para jemaah yang terlibat perlu jalani ujian saringan  sebelum tiba di sana dan menjalani perintah kuarantin selepas selesai menunaikan ibadah haji.

“Bertuahnya mereka…”

Di Twitter, Amil Zakat berkongsikan beberapa keping foto jemaah yang tiba semalam untuk menunaikan jemaah haji di Kota Mekah. Tidak terhenti disitu, dia juga turut berkongsikan tuah yang dinikmati oleh jemaah haji berskala kecil pada tahun ini.

“16 orang dicekvp, cuba kerjakan haji tanpa izin…”

Semoga tahun depan diberi peluang

“Semuanya free…”

Semua jemaah menetap di Mina Tower…

“Menetap di kawasan yang selesa ini…”

Semua tempat ada penjarakan sosial

Tukar Kiswah Kaabah lepas isyak…

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber: Twitter.

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Tuah Insan2 Terpilih, Ibadah Haji Berskala Kecil Dilaksanakan Dengan Selesa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*