Tak Meminta2, Makcik Nasi Lemak ‘Cancer Survivor’ Tabah Cari Rezeki Sendiri

Tidak dinafikan bahawa sememanya ramai yang terkesan dengan pelaksanan perintah PKP yang telah dibuat oleh pihak kerajaan pada awal tahun lalu. Ramai yang meluahkan keres4han apabila terpaksa dibuang kerja dan terpvtus rezeki untuk menjana pendapatan.

Seperti perkongsian oleh salah seorang pengguna Twitter, Roob Ganesan mengenai seorang wanita yang gmenjual nasi lemak RM1 di tepi jalan demi kelangsungan hidup akibat PKP. Lebih meny4yat hati, makcik berkenaan juga merupakan seorang pengidap kanker.

Hidup tengah susah sejak PKP…

Hanya bersama sebuah meja dan kerusi, makcik berkenaan gigih mencari rezeki dan setia berdiri menunggu kehadiran pelanggan untuk membeli jualannya.

Minta tolong carikan kerja, mujur ada yang bantu

Nak tolong tak semestinya kasi duit je…

Kadang kala, golongan susah di luar sana lebih rela untuk bekerja dari terus menerus mengharapkan bantuan daripada orang lain. Sikap dan perwatakan seperti ini sewajarnya dicontohi oleh masyarakat agar untuk tidak berpvtus asa untuk mencari rezeki sendiri.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber: Twitter. 

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Tak Meminta2, Makcik Nasi Lemak ‘Cancer Survivor’ Tabah Cari Rezeki Sendiri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*