Keluarga Golongan Susah, Cikgu Dedah ‘Mask’ Anak Murid Luny4i Dan Berdaki

Seperti yang sedia maklum, pemakaian penutup mulut atau mask di tempat-tempat awam yang sesak sudah diwajibkan sejak 1 Ogos 2020 lagi. Individu yang gagal untuk melaksanakan perintah sedemikian bakal dikenakan kompaun sebanyak RM1,000 setiap seorang.

Perkara ini dilakukan oleh kerajaan untuk memastikan penyebaran v1rus COVID-19 dalam kalangan masyarakat dapat dikekakang walaupun tidak secara menyeluruh.

Mask kot0r siap berjahit talinya!

Realiti sebenarnya yang sedang hidapi adalah sebenarnya ramai lagi golongan yang tidak mampu untuk menyediakan mask untuk kegunaan harian buat keluarga mereka. Sehinggakan, ada yang sanggup memakai semula mask yang telah digunakan sebagai langkah untuk berjimat cermat.

Situasi seperti ini telah dikongsikan sendiri oleh seorang guru dimana anak muridnya terpaksa memakai mask yang sudah digunakan berulang kali.

Tukar baru lepas 2-3 hari pakai

Sediakan mask percuma dalam kelas

Terima kasih yang saling membantu…

Disebabkan kejadian berkenaan, guru ini mula mengambil langkah dengan menyediakan mask percuma buat murid-murid yang kurang berkemampuan.

Dia juga dilihat menyeru kepada para pengajar agar selalu cakna dengan keadaan anak-anak murid terutama sekali yang datang daripada keluarga yang kurang berkemampuan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber: Twitter.

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Keluarga Golongan Susah, Cikgu Dedah ‘Mask’ Anak Murid Luny4i Dan Berdaki"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*