Kluster Kayangan Warga 4sing Angkvh! ‘Demand’ Nak Bilik Hotel Mewah, Siap Mar4h2 Frontliner

Tak sudah-sudah lagi para petugas barisan hadapan kita perlu melayan kerenah golongan kluster kayangan ini, yang majoritinya adalah dalam kalangan warga as1ng yang diarah menjalani proses kuarantin wajib 14 hari di hotel.

Menerusi hasil temu bual oleh Harian Metro, salah seorang petugas frontliner berkongsi pengalamannya berhadapan dengan pelbagai keren4h individu yang diarahkan menjalani kuarantin sebaik tiba di tanah air.

Tak faham bahasa pulak tu

Menurutnya, golongan yang agak sukar dikendalikan adalah dalam kalangan warga as1ng yang tidak faham arahan, mereka akan dikuarantin selama 14 hari sebaik mereka masuk ke Malaysia.

Nak hotel selesa & mewah

Malah, ada yang enggan menjalani kuarantin selama 14 hari dengan memberi pelbagai alasan, lepas tu golongan ini juga bersikap b1adap terhadap petugas.

“Mereka tidak mahu membayar caj hotel ditetapkan. Oleh itu ada antara mereka terpaksa dihantar ke Institut Latihan Awam (ILA) yang dijadikan pusat kuarantin…”

“Terdapat juga PUS yang memilih hotel dan mahu dipindahkan ke hotel lain dengan alasan tidak selesa atau mahukan hotel lebih mewah…”

Meskipun kena berhadapan dengan kluster kayangan yang selalu banyak ‘s0ngeh’ ini, petugas Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), Angkatan Pertahanan Awam (APM), Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), polis, Rela tetap bersikap profesional.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber : Harian Metro

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Kluster Kayangan Warga 4sing Angkvh! ‘Demand’ Nak Bilik Hotel Mewah, Siap Mar4h2 Frontliner"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*