Bayi Baru L4hir Disahkan P0sitif C0vid-19, Dij4ngkiti Menerusi R4him Ibu

Seorang bayi baru l4hir disahkan mengh1dap C0vid-19 selepas dipercayai dijangk1ti dari rah1m ibunya. Jurn4l perubatan Sweden Dagens Medic1n melaporkan k3s itu sebagai kes pertama yang diketahui di Sweden.

Dij4ngkiti semasa h4mil

Memetik laporan The Local, Ketua Ped1atrik dan Perawatan Neontal Elisabeth Olhager memberitahu Dagens Med1cin bahawa bayi tersebut kemungkinan dijangk1ti semasa tempoh keham1lan dan bayi tersebut kini dir4wat di Hospital Universiti Skane, kota selatan Malmo, Sweden. Menurut Dagens lagi, bayi tersebut tidak menunjukkan sebarang gej4la jangk1tan C0vid-19 di mana ibunya sah p0sitif c0vid dari tempoh sebelum melah1rkan lagi.

K3s jar4ng berlaku

Terdapat lebih banyak kelah1ran di wilayah Stockholm dan di tempat lain di mana ibu dijangk1ti tetapi tidak ada penvlaran seperti itu, sejauh yang saya tahu

Menurut Olhager lagi, rutin di hospital tidak perlu diubah walaupun penyak1t itu dipindahkan dari ibu ke bayi. Walaubagaimanapun, dalam k0nteks antarabangsa kes seperti ini jar4ng berlaku dan melalui satu kajian di Britain melalui Jurnal Perub4tan Lancet Child & Ad0lescent Health menyaksikan 116 wanita ham1l positif c0vid. Malah, tiada yang menyeb4rkan penyak1t itu kepada anak di dalam kandvngan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber : The Local

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Bayi Baru L4hir Disahkan P0sitif C0vid-19, Dij4ngkiti Menerusi R4him Ibu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*