Ibu Rayu Bantuan, Terpaksa Berhenti Kerja Jaga Anak Terlantar Sakit Akibat Kemal4ngan

Membesarkan empat orang anak tanpa suami disisi bukanlah suatu perkara yang mudah tetapi itulah yang terpaksa ditempuhi oleh seorang ibu yang hanya dikenali sebagai Puan Faridah.

Hasil perkongsian seorang pengguna Facebook, difahamkan Puan Faridah terpaksa berhenti menjalankan tugasnya sebagai pengasuh bagi menjaga tiga orang anak yang terlantar sakit selepas terlibat dalam kem4langan jalan raya baru-baru ini.

Tiga anak terbaring s4kit

Melalui perkongsian Natipah Abu di Facebooknya, tiga dari empat orang anak Puan Farida telah terlibat dalam satu kemal4ngan apabila motor yang ditunggang anak sulungnya dan dibonceng lagi dua orang anaknya merempvh sebuah kenderaan pacuan empat roda yang tiba-tiba memasuki simpang tanpa memberikan lampu isyarat.

Kejadian yang berlaku pada 14 Ogos lalu jam 8.30 malam itu mengakibatkan mereka bertiga ceder4 par4h dan terpaksa dirawat di hospital selama beberapa hari. Akibat kemal4ngan itu, anak sulungnya yang berumur 18 tahun mengalami pat4h tangan dan menerima beberapa jah1tan manakala dua lagi anaknya yang hanya dikenali sebagai Nurliayan, 12 mengalami pat4h tangan dan Mohd Afiq, 11 mengalami bengk4k di tubuh.

Apa yang lagi menyukarkan keadaan mereka apabila Mohd Afiq yang tidak mengalami sebarang keceder4an itu masih tidak boleh bangun. Menurut saksi kejadian, Mohd Afiq tercamp4k dan melambvng di atas jalan raya.

Terpaksa penuhi rawatan susulan

Semoga dengan kesemuafakatan jariah kita hari ini, akan mempermudahkan dan meringankan penanggungan Puan Ida yang sedang diuji ini.

Kemal4ngan berlaku ketika mereka dalam perjalanan pulang ke rumah datuk mereka yang terletak tidak jauh dari rumah mereka sendiri. Akibat dari kemal4ngan tersebut, Puan Ida sekeluarga terpaksa tinggal di rumah ibu dan ayahnya kerana memerlukan bantuan menguruskan anak-anak.

Selain itu, seorang lagi anak Puan Ida yang tidak terlibat dalam kemal4ngan itu juga antara yang memberi bantuan bagi menjaga dan merawat adik-beradiknya yang sakit. Puan Ida yang terpaksa berhenti dari tugasannya bagi memenuhi temujanji rawatan susulan di hospital bagi tiga beradik itu keh1langan salah satu punca pendapatannya selain dari zakat yang diterimanya.

Selari dengan Jumaat yang barakah ini, Natipah Abu sedang mengumpul dana bagi Sedekah Jumaat buat membantu keluarga ini. Bagi mereka yang ingin menghulurkan sumbangan buat Puan Faridah, anda boleh salurkan terus ke akaun Maybank Natipah Abu 552107617521

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber : Natipah Abu

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Ibu Rayu Bantuan, Terpaksa Berhenti Kerja Jaga Anak Terlantar Sakit Akibat Kemal4ngan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*