Badan Kekuningan Dilvmur Kunyit, Ini Sambungan Kisah Si Putih ‘Pikachu’.. Comel Betul!

Jika tidak dirawat, fungus yang menjangkiti kucing akan menyebabkan masalah kulit yang serius. Bulu mulai gugur dan kawasan yang dijangkiti menjadi b0tak serta berker4k. Sebagai salah satu rawatan alternatif, orang dulu-dulu menggunakan kunyit atau minyak goreng ikan untuk merawat penyakit ini.

Seperti perkongsian DakuCing Ku, si comel berwarna putih bertukar kekuningan selepas pemilik melumvrkan badannya dengan serbuk kunyit yang dibancuh dengan air. Warna kekuningan si comel membuatkannya kelihatan seperti karakter animasi, Pikachu!

Lumur dengan kuny1t

Lepas kena lumur dengan kunyit disebabkan fvngus, bila dah kering terus jadi kuning macam Pikachu.

ThammapaSupamas (DakucingKu)

Mendapat lebih 67k perkongsian, orang ramai terhibur melihat transformasi si comel ini. Mana tidaknya, bulu yang berwarna putih bersih berubah menjadi kekuningan g4ra-g4ra serbuk kuny1t!

Comelnya Pikachu

Disebabkan kisah si putih yang dilumvr dengan kunyit dah vir4l. Ini ada sambungan kisahnya. Memandangkan warna kunyit belum hilang lagi & setelah di touch-up oleh tuannya akhirnya si putih benar-benar jadi PIKACHU #Pikameow ThammapaSupamas (DakucingKu)

Malah, pemilik turut menambaik baik imej dengan mewarnakan beberapa bahagian badan menyerupai karakter Pikachu yang menjadi kegemaran ramai. Alahai makin comel pula!

Fungsi kunyit untuk rawat kur4p

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber : DakuCing Ku

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Badan Kekuningan Dilvmur Kunyit, Ini Sambungan Kisah Si Putih ‘Pikachu’.. Comel Betul!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*