“Dia ‘telanj4ngkan’ diri!” – Suami Tebal Muka Si Isteri Bukan Saja Tak Mat4ng, Bar4n Pula… Semua Benda Nak ‘Up’ Di FB

LUMRAH sebagai pasangan suami isteri, pasti mahligai yang dibina tak terkecuali daripada dil4nda bada1.

Ada pelbagai faktor yang menyumbang kepada kris1s rumah tangga, antaranya faktor kewangan, keluarga, orang ketiga dan sebagainya.

Menerusi perkongsian di laman Kisah Rumah Tangga, lelaki ini mendedahkan kris1s yang sedang dialaminya berpunca daripada sikap si isteri yang sangat tidak mat4ng dan juga bar4n.

Menurut lelaki ini, isterinya mempunyai satu sikap yang amat tidak disenanginya, iaitu suka memuat naik setiap perkara di laman sosial Facebook, sekalipun yang bersifat aib.

“Semua benda tak puas hati. Jaga anak merampvs. Rakam anak-anak tengah bergadvh up dekat Facebook. Rumah bersepah tunjuk dekat Facebook.

“Yang dia suka, mekap dan jaga badan. Masak langsung tak nak belajar. Buat air untuk tetamu datang rumah pun aku yang kena buat. Lepas tu up dekat Facebook kata laki dia tak suruh dia masak la.

“Tak kisah kalau dia tak pandai masak. Aku ha1ran tak ada rasa m4lu ke? Bangga pulak jadi perempuan yang tak reti buat kerja rumah.

Luahan seorang suami yang tidak tahan dengan sikap isterinya gara-gara suka memuat naik status di Facebook.

“Kalau bergaduh suami isteri, cerita dekat Facebook. Dari org tak tahu, semua orang tahu. Allah dah tutup aib dia. Tapi dia yang ‘telanjangkan’ diri dia di khalayak ramai,” luah bapa kepada tiga anak itu.

Sikap si isteri membuatkan dirinya ‘tebal muka’ dengan rakan-rakan dan juga keluarga.

Bagi lelaki ini, seorang isteri perlu tahu membezakan perkara yang wajar dan tidak wajar dikongsi untuk tatapan umum.

“Perlu ke dia nak cerita hal pemalas dia pada semua orang? Cukup la aku dan dia yang tahu. Aku tak nak des4k-des4k dia. Aku bagi dia ruang untuk belajar…. untuk fikir sendri.

“Jadi macam isteri-isteri orang lain. Aku pun teringin macam orang lain makan masakan isteri. Sepanjang kami kahwin, aku la masak dan hidang untuk dia. Kalau asyik jaga badan dan muka je, anak-anak aku tak kenyang,” tulisnya lagi.

Menurut lelaki itu, isterinya tidak gemar memasak sebaliknya lebih suka menjaga penampilan. Gambar hiasan.

Tambahnya lagi, dia langsung tidak berkira dengan isteri malah menerimanya seadanya.

Namun dek kerana sikap isterinya itu, lelaki ini juga mendedahkan pernah terlintas untuk berpisah.

“Serius aku malu…. selalu banding kan aku dengan orang lain, nak aku jadi begitu, jadi begini tapi pernah tak dia terfikir aku juga nak isteri yang macam orang lain.

“Tapi aku terima dia seadanya. Kalau tak kenangkan anak-anak, tak kenangkan cera1 bera1 tu banyak pihak yang kena tanggvng akibat…. dah lama dah. Aku harap isteri aku baca apa yang aku luahkan,” ujarnya lagi.

Disebabkan tidak tahan, lelaki berkenaan mengakui pernah terlintas untuk berpisah namun membat4lkan hasrat tersebut demi masa depan anak-anak.

Perkongsian tersebut sehingga kini meraih 634 shares dan dibanjiri ribuan komen netizen.

“Memang ada perempuan macam ni. Pernah nampak dan ada kawan FB macam ni juga. Semua benda nak tayang dan bagitau dekat FB… malu pula tengok,” komen seorang netizen.

“Sebagai ketua keluarga, kau mesti berani tegvr bini kau, dia bar4n mcm mana pun, kau kena guna kuasa suami dan kejant4nan kau tu,” komen netizen lain.

“Nampaknya kat sini tuan yang silap didik isteri. Terlalu dibagi muka,” komen seorang lagi netizen lain.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber: mstar

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "“Dia ‘telanj4ngkan’ diri!” – Suami Tebal Muka Si Isteri Bukan Saja Tak Mat4ng, Bar4n Pula… Semua Benda Nak ‘Up’ Di FB"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*