Waris Dan M4ngsa K0rban Masjid Christchurch Syukur Tarrant Dipenj4ra Sepanjang H4yat

Penemb4k Christchurch yang membvnuh 51 individu pada 2019 dalam ser4ngan ke atas dua masjid di New Zealand, Brenton Tarrant, dijatuhi hukvman penj4ra seumur hidup tanpa parol, lap0r agensi berita Sputnik memetik akhbar Herald.

Menurut akhbar berkenaan, hukum4n dipvtuskan mahk4mah itu adalah yang pertama dalam sejarah negara.

hukum4n pertama penj4ra seumvr h1dup

Pada 15 Mac 2019, New Zealand digemp4rkan dengan dua ins1den temb4kan bes4r-bes4ran di Masjid Al Noor dan Pusat Islam Linwood di Christchurch. Traged1 itu menyebabkan 51 terk0rban dan 50 yang lain ceder4.

Bagaimanapun, Tarrant memilih untuk berdiam diri ketika diberi peluang untuk bercakap sebelum mahk4mah menjatvhkan hukum4n.

Lega dengar keputusan mahkam4h

Kelihatan, beberapa keluarga war1s serta m4ngsa meluahkan rasa syukur mendengar hukum4n yang dijatuh1 ke atas Tarrant.

Penyer4ng, berasal dari Australia berusia 28 tahun, melakukan pembunvhan yang turut disiarkan secara langsung di Facebook, dan video itu kemudian turut tular di platform dalam talian yang lain.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber : Bernama

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Waris Dan M4ngsa K0rban Masjid Christchurch Syukur Tarrant Dipenj4ra Sepanjang H4yat"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*