Drama Kita Merdeka Angkat ‘Kisah Sebenar’ Malaysia Berdepan C0vid-19

Mengangkat tema Merdeka, pandem1k C0vid-19, persahabatan dan kerjaya, pasti ramai teruja untuk menyaksikan drama terbaru, Kita Merdeka yang bakal ditayangkan di TV3. Drama ini mengisahkan tentang cab4ran yang ditempuhi oleh seorang pengurus pasaraya yang terpaksa berdepan dengan penularan wabak pandem1k yang mel4nda negara.

Angkat kisah pandem1k

Drama arahan Fairuz Loy ini menampilkan Azlee Khairi dan Ellisya Sandha sebagai peneraju utama turut dibantu oleh Fadzlan Hazim dan Amy Mastura. Drama berdurasi 90 minit ini bakal ditayangkan pada Sabtu, 29 Ogos ini pada pukul 10 malam. Kita Merdeka juga bakal menampilkan pelakon-pelakon hebat industri seperti Rizman Khuzaimi, Sheila Mambo, Rahim Omar, Wilma Muhammad, Keith Foo dan Izzendra.

Mvsuh menjadi kawan

Kita Merdeka mengisahkan tentang Luq (Azlee Khairi) yang dinaikkan pangkat sebagai pengurus pasaraya namun terpaksa berdepan cab4ran yang mel4nda iaitu penular4n wabak C0vid-19 yang memberi 1mpak besar kepada negara. Dia juga terpaksa membat4lkan segala rancangan untuk pulang ke kampung setelah Perdana Menteri mengumumkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Manakal Ed (Fadzlan Hazim) yang juga merupakan rakan sekerjanya menunggu saat untuk menjatuhkan Luq. Bagi mengelakkan berlaku kerug1an dan pekerja berhenti kerja, Luq telah tampil dengan pelbagai idea bagi meyakinkan mereka dan dia juga berjaya meyakinkan pihak atasan pengurusan dengan ideanya bagi mempertahankan pekerja dibawahnya.

Jangan lupa saksikan Kita Merdeka yang akan ditayangkan di TV3 pada hari Sabtu, jam 10 malam.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @Kecoh Habis

Sumber: OhBulan

PERHATIAN: Pihak KECOH HABIS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KECOH HABIS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Drama Kita Merdeka Angkat ‘Kisah Sebenar’ Malaysia Berdepan C0vid-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*